مباحث تربیتی

المَواعِظُ صَقالُ النُّفوسِ ، و جَلاءُ القُلوبِ؛



اندرزها صیقل بخش جان ها، و جلا دهنده دل هاست.
تصنیف غررالحکم و درر الکلم ص224 ، ح4524


به نظر من بزرگترین مشکل دنیا عدم اگاهی ما انسانهاست.

طبقه بندی موضوعی

تربیت کودک و حق الناس

دوشنبه, ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۱:۲۸ ق.ظ

سلام بر شما خوبان...

امام جعفرصادق (علیه‌السلام):

ما عُبِدَ اللهُ بِشیءٍ اَفضلَ مِن اداءِ حَقِّ المُؤمِن

هیچ عبادتی بالاتر از ادای حق مؤمن نیست.

بحار، ج ۷۴، ص ۲۴۲

 

گاهی وقتها دوست دارم سر به بیابان بگذارم از دست بعضی از پدر و مادرها شاید با خودت بپرسی چرا؟

گاهی وقتها دوست دارم مشاوره رو بزارم کنار و دورشو یه خط قرمز بکشم از دست پدر و مادرهایی که فکر میکنند دارن بچه تربیت میکنن اما نمیدونن دارن بچه رو تخریب میکنن.

بزارید از یکی از مشاوره هام بگم که مشخص بشه منظورم چیه

خانومی به بنده مراجعه کردند و از رفتار های غلط فرزندشون میگفتن بعد از دقایقی از ایشون سوال کردم وقتی از دست فرزندتون عصبانی میشی چکار انجام میدید، بعد از چند ثانیه سکوت گفت: با قاشق داغش میکنم و فلفل توی دهانش میریزم و.......

چه حسی به شما دست داد، به نظر من باید اون مادر رو داغ کرد به جای اون بچه .

چرا؟ چرا نداره ما اموزش ندیدیم که چطور بچمون رو تربیت کنیم اون وقت میخواییم با زور بچه رو ادب کنیم باور کنید نمیشه .

خیلی از ماها فکر میکنیم حق الناس دزدیه مال مردم خوردن ولی نمیدونیم اگه بچمون رو بزنیم و موجب دیه  بشه باید بهش دیه بدیم.


التماس تامل !!!

انشا الله از این به بعد در مورد تربیت فرزند هم مطالبی رو منتشر خواهم کرد.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۲/۱۳
امیدرضا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی