مباحث تربیتی

المَواعِظُ صَقالُ النُّفوسِ ، و جَلاءُ القُلوبِ؛



اندرزها صیقل بخش جان ها، و جلا دهنده دل هاست.
تصنیف غررالحکم و درر الکلم ص224 ، ح4524


به نظر من بزرگترین مشکل دنیا عدم اگاهی ما انسانهاست.

طبقه بندی موضوعی

حقوق فرزندان

چهارشنبه, ۵ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۱۱ ب.ظ

سلام به شما نور دیده ای ها ...

یکی از فرهنگ هایی که داره امروز در کشور ما مد میشه نامگذاری بچه ها به اسمهای عجیب و غریبه ، خدا نکنه یه فیلم ساخته  بشه که نقش اولش یه اسم متفاوت داشته باشه از فردا هرکس بچش به دنیا میاد اسم اون بازیگر در فیلم رو میزاره مثل فیلم ستایش یه مدت مد شده بود مردم اسم بچه هاشون رو ستایش میزاشتن.

دوستان من یکی از حقوق فرزندان بر پدر و مادر طبق روایات اسم نیکو گذاشتن بر فرزند؛ امام کاظم فرمودند:

کسی به خدمت پیامبر رسید و گفت : ای پیامبر خدا حق فرزند بر من چیست.

پیامبر فرمودند : نام او و تربیت او را نیکو گردان و اورا در جایگاه نیکویی قرار دهی.

الکافی جلد 6 ص 48 ح 1

در روایت دیگر از امام کاظم فرمودند: نخستین نیکی انسان به فرزندش این است که نام نیک بر او نهد.

الکافی جلد 6 ص 18 ح 3

اما سوال پیش میاد که بهترین اسم ها چیست؟

روایت های فراوانی داریم در مورد نام گذاری اما من در این جا به دو روایت بسنده میکنم .

نمیدونم چرا امروز بیشتر روایتها ازقول  امام کاظم نقل شد حتما یه حکمتی وجود داره، امام کاظم فرمودند:

لا یدخل الفقر بیتا فیه اسم محمد او احمد او علی او حسن او حسین او جعفر او طالب او عبد الله ،او فاطمه من النسا.

به خانه ای که در ان مردی به نام محمد  یا احمد  یا علی یا حسن یا حسین یا جعفر یا طالب یا عبد الله و یا زنی به نام فاطمه باشد فقر وارد نمی شود.

الکافی جلد 6 ص 18

پیامبر فرمودند: هیچ خانواده ای نیست که نام پیامبری در ان باشد مگر این که خداوند فرشته ای را برایشان بر می انگیزد تا انان را از هنگام نماز صبح تا شب تقدیس کند.

الامالی طوسی ص 511

شما به وسیله نام گذاری نیکو میتونید حق فرزنداتون رو ادا کنید.

التماس تامل!!!

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۳/۰۵
امیدرضا

نظرات  (۱)

۰۵ خرداد ۹۵ ، ۲۲:۱۵ بی نام نشان
بیا من هزارتا خونه برات بیارم طرف اسمش محمد و کل بچه هاش اسمشون اسم اماماس اما دارن از گشنگی میمیرن.این قسمت حرفات درست نبود به نظرم ما با کلیت حرفات موافقم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی